W wielu przypadkach stopka strony internetowej może pełnić ważną rolę, nie tylko informacyjną. Dobrze zaprojektowana stopka pomoże klientowi w razie potrzeby zweryfikować wiarygodność Twojej firmy, wpłynie na pozyskiwanie leadów od potencjalnych klientów czy pozycjonowanie strony www.
Czym jest stopka strony?
Stopka (footer) znajduje się w dolnej części strony i zawiera najważniejsze dane oraz przekierowuje do innych podstron. Często grafika lub kolor oddziela ją od reszty strony. Co można umieścić w stopce?
- dane kontaktowe firmy
- menu nawigacji
- link do Polityki Prywatności
- odniesienie do kanałów mediów społecznościowych
- odesłanie do formularza kontaktowego
- listy popularnych wpisów
- ostatnio dodane komentarze
Oto przykład jak wykorzystać menu w stopce strony. Po lewej menu stworzone na potrzeby stopki, w środku menu – najważniejsze dokumenty, a po prawej najnowsze wpisy z bloga. Strona: /https://astratic.com/
Dane kontaktowe a stopka strony internetowej
Wielu właścicieli stron internetowych decyduje się, aby w stopce umieścić dane kontaktowe swojej firmy takie jak pełna nazwa firmy, fizyczny adres siedziby firmy, jeśli taki prowadzimy, telefon, e-mail, NIP, REGON i KRS. To ważne informacje – zwłaszcza dla partnerów czy klientów biznesowych.
Czy można zrezygnować ze stopki?
Stopka jest tym elementem, który zdecydowanie warto umieścić na swojej stronie. Pamiętaj jednak, że zbyt wiele elementów na stronie niepotrzebnie rozprasza i dezorientuje odwiedzających witrynę. Zbyt dużo informacji w stopce może negatywnie wpłynąć na wrażenia użytkownika. Dlatego skup się na zamieszczeniu tylko tych najważniejszych.
Masz jakieś pytania? Jest coś, w czym możemy pomóc? Napisz do nas!
Chcesz zbudować nowoczesną stronę www?
Chętnie pomożemy! Napisz do nas i opowiedz o swoim pomyśle.