Skuteczna strona internetowa dla firmy – Jak zbudować stronę firmową

Strona internetowa to ważny element dla każdej firmy. Dzięki niej budujemy zaufanie, możemy angażować odbiorców, zwiększyć sprzedaż naszych produktów/usług, pokazać portfolio projektów oraz opinie klientów. Co należy zrobić aby strona firmowa była wykonana poprawnie? Na co zwrócić uwagę?

Najważniejsze elementy, które sprawią, że Twoja strona internetowa dla firmy będzie efektowna wizualnie oraz skuteczna:

Responsywna strona www dla Twojej firmy

Strona główna zawsze musi sprawiać świetne pierwsze wrażenie. Należy wziąć pod uwagę, że wielu użytkowników odwiedza ją z poziomu urządzeń mobilnych, więc trzeba zadbać o to aby była responsywna. Responsywność oznacza czytelność i funkcjonalność także na małych ekranach, co zostało zapewnione w motywie Astratic.

Nagłówek strony firmowej

Nagłówek(header) odpowiada za elementy nawigacyjne, za pośrednictwem których użytkownik może przechodzić do innych podstron witryny. W nagłówku powinno znaleźć się czytelne menu, logo i nazwa firmy, a w przypadku sklepu internetowego elementy takie jak koszyk. Dobrą praktyką jest stosowanie sticky menu. Jest to funkcja, która „przytrzymuje” górny pasek z logo i menu nawigacji na miejscu, podczas gdy użytkownik przewija stronę internetową. Gdy ta opcja jest wyłączona, menu jest również przewijane, więc aby kliknąć cokolwiek w menu, Ty lub Twój klient musicie wrócić na górę strony.

Stopka strony internetowej

Stopka (footer) Znajduje się na dole, zawiera najważniejsze dane i przekierowania na inne podstrony. Często jest oddzielona od reszty strony grafiką lub kolorem. Co można umieścić w stopce?

Pamiętaj, by zachować umiar w umieszczaniu informacji w stopce. Zbyt dużo treści w stopce powoduje niepotrzebne rozproszenie i dezorientację klienta. 

Sekcja ,,hero” przyciągająca wzrok odbiorców

Sekcja ,,hero” jest widoczna od razu po wejściu na daną stronę internetową. Co powinna zawierać? Najważniejsze elementy to nagłówek (informujący, o czym jest dana strona), śródtytuł (dopowiadający kontekst), grafika w tle (spójna z marką), przycisk CTA (zawierający jasne i krótkie wezwanie do działania).

CTA – niezbędny element strony firmowej


Call to Action, czyli wezwanie do działania, które ma na celu skłonić użytkownika do określonej reakcji np. przejście do formularza kontaktowego, złożenie zapytania ofertowego, zapisanie się do newslettera. CTA wyróżniają się wyrazistym kolorem i są umieszczone tam gdzie można je łatwo dostrzec.

Call to Action na stronie firmowej

Testimoniale klientów

Publikowanie rekomendacji klientów to sposób na pozyskanie zaufania odwiedzających Twoją stronę. Testimoniale mogą być przedstawione w różnej formie, np. cytatu ze zdjęciem autora.

Galeria realizacji na stronie www

Kolejnym sposobem na zdobycie zaufania w oczach potencjalnych klientów jest przedstawienie zrealizowanych projektów. Warto siegnąć po mockupy, czyli gotowe wizualizacje pozwalające na efektowną prezentację wykonanych realizacji.

projektowanie firmowych stron internetowych katowice

Masz pytania? Napisz do nas! 🙂

Chcesz zbudować nowoczesną stronę www?

Chętnie pomożemy! Napisz do nas i opowiedz o swoim pomyśle.

Close